شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی اتفاق جدیدی نیست و هر سال توسط سازمان سنجش انجام می شود . پذیرش حداقل 85 درصد از ظرفیت دانشجو در کل کشور براساس سوابق تحصیلی انجام می شود . که در این شیوه دانشجو براساس معدل کتبی دیپلم و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری پذیرش می شود .

شرایط پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی :

داوطلبان مایل به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی باید طبق فراخوان هایی که از سوی دانشگاه ها و موسسات علایم می شود مدارک خود را  در زمان لازم به این واحد ها ارسال کنند .

توجه کنید که داوطلبان می توانند به چند دانشگاه درخواست پذیرش بدهند ولی تنها می توانند در یکی از رشته محل هایی که پذیرفته اند ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند .

برخی به اشتباه تصور می کنند که در دانشگاه کیفیت تدریس و یا مدرک تحصیلی دانشجویانی که از طریق سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده اند با دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده اند متفاوت است . در حالی که تنها شیوه پذیرش دانشجویان با یکدیگر متفاوت و در هیچ یک از موارد دیگر با پذیرفته شدگان از طریق کنکور سراسری هیچ تفاوتی نخواهند داشت .

 

🚫 انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی شامل رشته‌های پرطرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی پرستاری و … نمی‌شود.

 

🚫زمان ثبت نام و انتخاب رشته هر ساله در تاریخی مشخص می شود که ثبت نام انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

 

🚫ثبت نام و پذیرش در رشته محل های “صرفا براساس سوابق تحصیلی” با توجه به معدل کتبی دیپلم توسط سازمان سنجش انجام می گیرد .

 

راهنمای ثبت نام 

 

نحوه پذیرش بدون آزمون دانشگاه سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش sanjesh.org انجام می شود.

پس از وارد شدن به سایت سازمان سنجش از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب می کنید.برای دریافت رشته محل ها و دانشگاهی که شامل انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی هستند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

قسمت های مختلف دفترچه ثبت نام مثل شرایط مدارک و لیست رشته های ارائه شده را  حتما مطالعه کنید.

با پرداخت هزینه ثبت نام کارت اعتباری ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را تهیه ‌کنید.

عکس سه در چهار و خود را در سایت آپلود میکنید وفرم انتخاب رشته خود را با حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل پر می کنید.

کد پیگیری ۱۶ رقمی و شماره پرونده ۶ رقمی ثبت نام را دریافت کرده و تا پایان اعلام نتایج نگه دارید.

(هزینه ثبت نام در رشته محل‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۳۷ هزار تومان است که هنگام مراجعه به سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی پرداخت خواهید کرد.)

 

 

پذیرش براساس سوابق
 پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

 توجه :

اگر داوطلب نظام جدید هستید و هنوز نمرات امتحانی خود را دریافت نکرده اید می توانید در این مرحله ثبت نام خود را انجام دهید و بعد از دریافت نمرات و معدل دیپلم اطلاعات خود را در سامانه وارد کنید .

 

دانشگاه آزاد 

داوطلبان مایل به شرکت در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد هستند می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org از لیست رشته های بدون آزمون آن اطلاع پیدا کنند .

 

در دانشگاه آزاد نیز پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی طی دو مرحله در مهر و بهمن برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در زمان های تایین شده از سوی دانشگاه اقدام به تکیمل فرم و ثبت نام نمایند

 

لیست رشته ها 

تعدادی از رشته هایی که در برخی از دانشگاها اقدام به جذب دانشجو از طریق صرفا سوابق تحصیلی می کنند به شرح زیر است :

 تجربی

زمین شناسی _ علوم دامی _ علوم مهندسی و باغبانی _ علوم و مهندسی خاک _ مهندسی تولید ژنتیک و گیاه _ علوم مهندسی باغبانی _ زیست شناسی گیاهی _ شیمی محض _ زیست شناسی جانوری _ کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی _ گیاه پزشکی _ علوم مهندسی شیلات _ زمین شناسی_ اقتصاد کشور_زیست شناسی سلولی و مولکولی _ مهندسی فضای سبز و…

 

ریاضی :

کاردانی فنی عمران _ کاردانی فنی معدن _  آمار _ فیزیک _ علوم کامپیوتر _ مهندسی برق _ مهندسی عمران _ کاردانی فنی برق _  مهندسی انرژی _مهندسی صنایع _مهندسی مکانیک _  مهندسی شیمی _ مهندسی مواد و متالوژی _ مهندسی معدن _ مهندسی کامپیوتر _ کاردانی فنی جوش کاری و…

 

انسانی :

علوم قرآن و حدیث _  باستان شناسی _ علوم ورزشی _ اقتصاد _ جغرافیا _ مدیریت صنعتی _ کاردانی هتلداری _ کاردانی گردشگری _ ادیان و عرفان _زبان شناسی و…

 

توجه داشته باشید که در تمام دانشگاه ها  رشته های نام برده شده به صورت بدون کنکور ارائه نمی شود و شما حتما باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش از لیست دانشگاه های ارائه دهنده آن ها مطلع شوید .

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.